COACHING

Adresowany jest do osoby, która chce rozwijać swoje umiejętności, wzmocnić dotychczasową wiedzę, kompetencje lub dowiedzieć się jakie obszary zgłębić.

W biznesie jest to jedna z najbardziej skutecznych form rozwoju pracowników, które realnie przekładają się na wyniki organizacji. Daje możliwość maksymalnego zaangażowania pracownika w działania i duże poczucie satysfakcji z osiągniętych wyników.Wykorzystując potencjał pracownika, podnosimy jego efektywność, zarządzamy wiedzą, a w efekcie działania te stają się podstawą budowania organizacji uczącej się.

„Nie ucz drzewa, jak ma rosnąć. Daj mu tylko słońce, ziemię i wodę.”
Karen Horney

definicja coachingu w literaturze


John Whitmore

 definiuje coaching jako „odblokowanie potencjału osoby w celu maksymalizacji jej dokonań i działań”. Wspiera on proces uczenia.

David Cluterbuck

Coaching zasadniczo jest to krótkoterminowa interwencja, której celem jest poprawa wyników lub rozwój określonej kompetencji.

Robert Dilts

Technika coachingu polega na wydobywaniu mocnych stron ludzi, pomaganiu im w omijaniu osobistych barier i ograniczeń w osiąganiu celu, a także ułatwieniu im bardziej efektywnego funkcjonowania w zespole. Coaching koncentruje się na rozwiązaniu (a nie na poszukiwaniu przyczyn problemów), promując rozwój nowych strategii myślenia i działania.

Według EMCC

Coaching to profesjonalnie prowadzony proces, który inspiruje klientów do maksymalizacji ich potencjału osobistego i zawodowego. Jest to ustrukturyzowany, celowy i transformacyjny proces, pomagający klientom zobaczyć i przetestować alternatywne sposoby poprawy kompetencji, podejmowania decyzji i poprawy jakości życia. Coach i mentor oraz klient współpracują ze sobą na zasadach ściśle poufnych. W tej relacji klienci są ekspertami w zakresie poziomu treści i podejmowania decyzji; coach i mentor jest ekspertem w profesjonalnym prowadzeniu procesu.

jAK PRACUJE COACH?

Praca Coacha opiera się przede wszystkim na wykorzystaniu technik coachingowych, wiedzy z zakresu coachingu, umiejętności pracy z ludźmi, empatii, tolerancji. Umiejętnie zadaje pytania, dzięki którym pobudza i uwalnia wewnętrzny, często nieodkryty potencjał Klienta do samodzielnego rozwiązania problemu, czy w osiągnięciu zaplanowanego celu. 

Czym są techniki coachingowe?

Każdy klient jest inny i potrzebuje innej, indywidualnie dobranej techniki. W zależności od temperamentu i potrzeb klienta można pracować: 

🎯 przestrzennie,

🎯 statycznie,

🎯 metaforycznie,

🎯 kartami coachingowymi.

Menadżer po procesie coachingowym często podejmuje skuteczniejsze decyzje, jest pewniejszy siebie i ma zdecydowanie większą samoświadomość, co finalnie przekłada się na działania całego zespołu, pionu i organizacji. 

CRM form will load here
adres

MW Coaching

ul. F. Chopina 28, lok. 215, II p.

83-000 Pruszcz Gdański

Używamy plików cookies
Preferencje plików cookie
Poniżej możesz znaleźć informacje o celach, do których my i nasi partnerzy używamy plików cookie i przetwarzamy dane. Możesz skorzystać z preferencji dotyczących przetwarzania i/lub poznać szczegóły na stronach internetowych naszych partnerów.
Analityczne pliki cookie Wyłącz wszystkie
Funkcjonalne pliki cookie
Other cookies
Używamy plików cookie do personalizowania treści i reklam, udostępniania funkcji mediów społecznościowych i analizowania naszego ruchu. Dowiedz się więcej o naszej polityce plików cookie.
Zmień preferencje Akceptuj wszystkie
Cookies